De ce unii copii incep sa vorbeasca mai repede decat altii?
Rezumat:
Indiciu: nu depinde in totalitate de copil, ci de mediul din jurul lui.
Fiecare copil se dezvolta in propriul ritm, dar este clar ca unii copii dobandesc limbajul deosebit de devreme. Desi acest lucru ar putea parea un fenomen intamplator, cercetatorii au demonstrat ca exista, de fapt, factori care influenteaza viteza de dobandire a limbajului la copiii mici.
Un ritm diferit pentru fiecare copil in parte
Dezvoltarea limbajului la copii este un proces remarcabil si complex care are loc in primii cativa ani de viata. Dar viteza cu care copiii dobandesc limbajul poate varia considerabil. Unii copii pot vorbi foarte clar inca de la 18 luni, in timp ce altii par sa prefere sa nu se grabeasca sa stapaneasca cuvintele intr-un ritm mai lent. Desi exista multe speculatii cu privire la motivul pentru care exista astfel de diferente, cercetatorii de la Universitatea Harvard au aruncat o noua lumina asupra acestui subiect.
In mod oarecum surprinzator, studiul a dezvaluit ca numarul de ani de care are nevoie un copil pentru a invata sa vorbeasca nu are nicio legatura cu momentul din zi in care vorbeste, cu sexul sau, cu mediul socio-economic sau chiar cu expunerea sa la mai multe limbi straine. De fapt, potrivit rezultatelor studiului publicat in revista PNAS, factorul determinant care influenteaza viteza de dezvoltare a limbajului este expunerea copiilor la palavrageala adultilor. Copiii care ii aud pe adulti vorbind mai mult au tendinta de a vorbi mai mult si ei.
Care este influenta adultilor asupra dezvoltarii limbajului?
Pentru a ajunge la concluziile lor, cercetatorii au studiat peste 1.000 de copii cu varste cuprinse intre 2 si 4 ani. Copiii proveneau din 12 tari diferite si vorbeau 43 de limbi diferite. Ca parte a cercetarii, au fost facute inregistrari vocale ale copiilor de mai multe ori in timpul dezvoltarii lor. In total, cercetatorii au realizat patruzeci de mii de ore de inregistrari, care au fost studiate cu ajutorul invatarii automate. In special, oamenii de stiinta au studiat efectul diferitilor factori asupra procesului de invatare a limbilor straine.
In general, s-a constatat in mod clar ca copiii care asculta mai mult conversatiile adultilor incep, de asemenea, sa vorbeasca mai devreme. In medie, pentru fiecare 100 de vocalize ale adultilor auzite de un copil intr-o ora, acesta a produs 27 de vocalize suplimentare. Mai mult, aceasta cifra a crescut cu 16 vocalize cu fiecare an de dezvoltare a copilului. Rezultatele au aratat, de asemenea, ca ceilalti predictori principali ai dezvoltarii limbajului la nivel mondial sunt varsta si factorii clinici – cum ar fi prematuritatea sau dislexia.
Cercetatorii au constatat urmatorul lucru: copiii sub patru ani produc aproximativ 66 de vocalize suplimentare pe ora cu fiecare an de dezvoltare. Pe de alta parte, copiii din studiu cu o dezvoltare non-normativa a limbajului au produs cu 20 de vocalize pe ora mai putin decat ceilalti. In fiecare an, acest decalaj s-a marit cu aproximativ 8 vocalize pe ora. Acest studiu este important deoarece arata un nou aspect al dezvoltarii limbajului care ar putea ajuta copiii cu probleme de limbaj.
Sursa: https://dailygeekshow.com/enfants-apprendre-parler/
Comments are closed.