Ce sport ar trebui sa faci pentru a-ti mentine inima sanatoasa?

Activitatea fizica este vitala pentru o protectie optima impotriva bolilor cardiovasculare. Cinci activitati sunt deosebit de benefice, potrivit medicilor.

Inima noastra are nevoie de activitate fizica pentru a se mentine in forma. Sportul are o serie de beneficii pentru inima, cum ar fi imbunatatirea fluiditatii sangelui, reducand astfel riscul de formare de cheaguri de sange, reducerea necesarului de oxigen al inimii in timpul efortului fizic si scaderea ritmului cardiac atunci cand organismul este activ, dar si in repaus.

Activitatea fizica regulata ajuta, de asemenea, la combaterea obezitatii, un factor de risc pentru bolile cardiovasculare. In general, ea reduce riscul de mortalitate, potrivit mai multor studii. De exemplu, o persoana in varsta de 55 de ani care s-a apucat de sport timp de un an isi vede diminuata rata de morbiditate cu 25%.

5 sporturi sanatoase pentru inima

Pe care ar trebui sa-l alegi? Nu este neaparat necesar sa te apuci de un sport foarte intens, cum ar fi trail running sau triatlon. „Sporturile care lucreaza cel mai bine inima sunt sporturile de anduranta”, spune medicul sportiv Dr. Stéphane Cascua. El recomanda cinci activitati:

Ghice ce mai avem pentru tine?  Care sunt cei mai buni jucatori din istoria echipei Real Madrid

-Inot

-Ciclism

-Alergare

-Cardiotraining

-Mersul activ sau nordic

Majoritatea din aceste activitati sunt recomandate si de alti cardiologi. Evident, ele nu sunt exclusive si poate fi, de asemenea, o oportunitate de a te rasfata cu o activitate fizica diferita, care sa se potriveasca gusturilor tale.

Pe de alta parte, doctorul Cascua subliniaza ca antrenamentul fractionat „care va creste conditia fizica” nu este eficient in reducerea riscului de boli cardiovasculare. In orice caz, aceasta eficacitate nu a fost demonstrata. A merge prea departe poate avea chiar efectul opus. „Peste 80% din ritmul cardiac maxim, creste riscul de moarte subita”.

In ceea ce priveste intensitatea, medicul ofera un sfat pentru a evita sa va depasiti limitele: evitati sa mergeti „dincolo de 80% [din ritmul cardiac maxim] intr-un context de sanatate. Sportul sanatos este de 75% din ritmul nostru maxim. Pentru sanatatea noastra, ar trebui practicat cu usurinta de a respira, adica la o intensitate astfel incat sa pot vorbi, dar nu sa cant”.

Ghice ce mai avem pentru tine?  Ce este important sa stii despre scaunele de pescuit?

De cate ori pe saptamana?

Nu exista niciun secret pentru a va dezvolta muschiul cardiac: trebuie sa fii constant. Potrivit specialistilor, este recomandat sa fii activ cel putin 4 zile pe saptamana, pana cand ajungi in fiecare zi a saptamanii, si sa dedici 30 de minute activitatii fizice in fiecare zi. Cand vine vorba de reluarea sportului, „poti incepe usor cu o plimbare saptamanala de 15 si apoi de 30 de minute pe saptamana”.

Sursa: https://www.caminteresse.fr/sante/quels-sont-les-sports-a-pratiquer-pour-un-coeur-en-bonne-sante-11189666/

You might also like

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. AcceptRead More